Sunday, March 2, 2008

ဂီတာတီးနည္း သင္ေပးရန္ ပူဆာခ့ဲေသာ ညီမေလးတစ္ေယာက္သို႔...။

သူစႏၵရားတစ္လံုးကို အမွန္တကယ္ လိုခ်င္ခ့ဲပါသည္..။
မွတ္မွတ္ရရ သူငယ္ငယ္က ဦးေလးတို႔ အေပ်ာ္တမ္း တီးခ့ဲေသာ တီး၀ိုင္းမွ အီလက္ထေရာနစ္ပီယာႏို (သို႔) ေအာ္ဂင္တစ္လံုးကို စတင္ ေတြ႔ရွိခ့ဲရာမွ ပီယာႏိုတီးတတ္ခ်င္ေသာ ေရာဂါပိုး စတင္ခ့ဲျခင္းျဖစ္ေပမည္...။

ထိုစဥ္အခါက မိမိ၏ ေသးငယ္ေသာ လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ားျဖင့္ အသာအယာတို႔ထိလိုက္လ်င္ အသံလြင္လြင္ကေလးမ်ား ထြက္ေပၚလာေသာ ေအာ္ဂင္ေပၚမွ ခလုတ္ျဖဴျဖဴ ႏွင့္ ခလုတ္အနက္မ်ားကို သေဘာက်သည္မွာ အိပ္မက္ထဲ ထည့္၍ မက္ခ့ဲသည္အထိပင္..။

အသက္အရြယ္ကေလး ရလာေသာအခါ အေပါင္းအသင္း စံုလာေတာ့ ဂီတာကို ႀကံဳရျပန္၏။
သူက ေဟာ္လိုဂီတာေလး..။



စတီးႀကိဳးေလးကႏွစ္ႀကိဳး.. ေနာက္အဲဒီ စတီးႀကိဳးကိုပဲ ကြိဳင္ပတ္သက့ဲသို႔ ျပန္ပတ္ထားေသာႀကိဳးက ေလးႀကိဳး ေပါင္းေျခာက္ႀကိဳး.. တပ္ထားသည္..။ တစ္ခ်ိဳ႔က ပိုးႀကိဳးတပ္ၾကသည္..။ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ေပါ့ေလ..။ တစ္ခ်ိဳ႔ မတတ္ႏိုင္ၾကသူမ်ားေတာ့လည္း ျပည္တြင္းျဖစ္ေလးမ်ားျဖင့္ စခန္းသြားၾကသည္။ တိုက္ႏွစ္လံုး၊ ဂစ္တာကမၻာ၊ ခိုင္မာ၊ က်င္စု၊ စသျဖင့္.. အလုပ္ျဖစ္ခ့ဲၾကသည္..။

ထိုမွတစ္ဖန္ မယ္ျမန္မာ ကိုယ္လံုးကိုယ္ေပါက္ႏွင့္ အလားသ႑န္တူသည့္ အေခါင္းေပါက္ပါေသာ သစ္သားကိုယ္ထည္ႏွင့္ဂီတာ..။ သစ္သားကိုစပ္၍ ကပ္သည့္ ကိုယ္ထည္ႏွင့္ဂီတာ စသျဖင့္ ရွိသက့ဲသို႔ သစ္ပင္၏ ပင္စည္ကို ထြင္းထားသည့္ ထြင္းအိုးဆိုတာလည္း ရွိသည္..။ ထြင္းအိုးက ပို၍ ေစ်းႀကီးသည္ ဆိုပဲ..။

ဂစ္တာအိုးမွာေတာ့ စစ္ကိုင္းအိုးက နာမည္ႀကီးသည္..။ သူ႐ို႔က ဂစ္တာတစ္လံုးထြင္းၿပီဆိုမွျဖင့္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွိတတ္ၾကသည္...။ သံုးတ့ဲသစ္က အမ်ိဳဳးမ်ိဳးရွိသည္။ ဂစ္တာေကာင္းတစ္လက္ရဖို႔ သစ္မ်ိဳးေကာင္းေကာင္းကို သူတို႔ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရွာေဖြတတ္သည္..။ ရလာၿပီဆို သူတို႔ ခ်က္ခ်င္း မထြင္းေသး..။ အသားေသေအာင္ ေသခ်ာစြာ ေန ေရာင္ျပသည္..။

စိတ္ႀကိဳက္ အေျခအေနသို႔ေရာက္ၿပီဆိုမွျဖင့္ အလုပ္စတင္သည္..။ ႐ိုး႐ိုး ဂစ္တာကိုယ္ထည္လား..။ အ၀ိုက္လား..။ ဖန္တီးသူ စိ္တ္ႀကိဳက္ ဆင္ေသာ ကိုယ္ည္ရွိသလို ေအာ္ဒါမွာသူ စိတ္ႀကိဳက္ပံုစံ ကို ထြင္းထားသည့္ ဂီတာလဲ ရွိသည္..။ ႐ိုး႐ိုးပံုကေတာ့ သမား႐ိုးက် ျမင္ေနရတ့ဲ ၀ ကိုလံုးႀကီးတင္ထားတ့ဲ ပံုစံေပါ့..။ အ၀ိုက္ဆုိတာကေတာ့ အဆိုပါလံုးႀကီးတင္ရ႔ဲ ညာာဘက္ျခမ္းကို အတြင္းဘက္သို႔ ျပန္၀ိုက္ထားျခင္းျဖစ္သည္..။



တစ္ခ်ိဳ႔ဂီၤတာတီးသူေတြက စတိုင္ျဖင့္ တီးခ်င္ၾကသည္..။ ညာေပါင္ေပၚကို ဘယ္ေပါင္ခ်ိတ္ၿပၤီးေတာ့ေပါ့..။ အဲဒီတာ့ ႐ိုး႐ိုး ၀ိ ရွီတ္ ဂီတာေတြကေနရာမက်.. သူတို႔ ဘယ္ေပါင္ကို လြတ္လြတ္ကင္းကင္း ခ်ိတ္ႏိုင္ေအာင္အဆိုပါ ၀ိ ကို အတြင္းဘက္ ျပန္၀ိုက္ေပးျဖင္းျဖင့္ သူတို႔လဲ စတိုင္က်သြားေလသည္...။ ဒါက ကိုယ္ထည္အပိုင္း..။

ကဲ.. ကီးဆိုတာေလး လာျပန္ေရာ..။
ကီးဆိုတာက ဂီတာႀကိဳးေလးေတြကို အေလွ်ာ့အတင္း လုပ္ေပးတ့ဲ ႀကိဳးထိန္း ကိရိယာေလးတစ္ခုျဖစ္သည္...။ သူ႔ပံုစံကေတာ့ ၀က္အူရစ္နတ္ကို လွည့္၍ရေသာ ခလုတ္ေလး တပ္ထားတာႏွင့္ တူသည္..။ အဆိုပါ ၀က္အူရစ္၏ ထိပ္ပိုင္းကို ပင္နယံေလး၏ ေခြးသြားစိတ္ႏွင့္ ေထာင့္မွန္က်က် ခ်ိတ္ထးသည္..။ ခလုတ္ေလးလွည့္လိုက္ခ်င္ ပင္နယံေလး လည္သြားမည္..။ ထိုအခါ ပင္နယံဗဟိုႏွင့္ တပ္ထားေသာ ဂီတာႀကီုး သြင္းထားသည့္ တုိင္ကေလးက လိုက္လွည့္လာမည္...။ မိမိသြင္းလိုက္ေသာ အစီအစဥ္အတိုင္း ႀကိဳးက တင္းသြားမည္..။ သို႔ေလ်ာ့သြားမည္..။ မိမိခ်ိန္ညိလိုေသာ ကီးသို႔ ေရာက္ေအာင္ခ်ိန္ညိွ႐ံုပင္..။
ႏိုင္ငံျခားမွလာေသာ ေစ်းႀကီး၊ အရည္အေသြးေကာင္းကီးမ်ား (ဂ်ပန္၊ အေမရိကားစသည္) ရွိသက့ဲသို႔ ေစ်းသက္သာေသာ ခ်ိဳင္းနားကီးမ်ား ၊ ျပည္တြင္းျဖစ္ ကီးမ်ားလည္း ရွိသည္..။

ကီးနားမွာ Nut လို႔ေခၚတ့ဲေမးတင္ခံုေလး တစ္ခု ရွိသည္..။ သူ႔ကို ေျမာင္းေလး ၆ေျမာင္းျဖင့္ ပံုေဖၚထားသည္..။ ဂီတာႀကိဳး ၆ ေခ်ာင္းသည္ အဆိုပါ ေျမာင္းေလးမွတစ္ဆင့္ ကီးသို႔ သြားပတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဘားဟုေခၚေသာ ေနရာကေလးမ်ား၊ ေကာ့ဒ္မ်ား စသည္တို႔ ကိုင္တြယ္ရန္အတြက္ Neck ဟုေခၚေသာ ဂီတာလည္တံတစ္ခု ရွိေလသည္..။ အဆိုပါ လည္တံသည္ ကိုယ္ထည္သို႔ ဆက္ထားသည္..။ လည္တံကို ဂီတာ၏ ကိုယ္ထည္ အေပၚမူတည္၍ အလံုး အႀကီးအေသး ကြာျခားေလ့ ရွိသည္..။

ဂီတာကိုယ္ထည္ေပၚတြင္ အသံမ်ား ဟိန္းေစရန္၊ ပို၍ က်ယ္ေစရန္၊ လြင္ေစရန္ အေခါးင္းမ်ားထြင္းထားကာ အေပါက္၀ိုင္း တစ္ေပါက္ ထားေလ့ ရွိသည္...။ အခ်ိဳ႔ဂီတာသမားမ်ားသည္ အဆိုပါ အေခါင္းေပါက္အတြင္းသို႔ ဂီတာႀကိဳး အပိုမ်ား ထည့္သြင္းထားတတ္သည္...။ တီးေနစဥ္ ႀကိဳးျပတ္ေတာက္သြားပါက အဆင္သင့္ ျပန္လည္လဲလွယ္ တပ္ဆင္ႏိုင္ရန္ ျဖစ္သည္..။

အဆုိပါအေခါင္းေပါက္ေဘးတြင္ ဂီတာႀကိဳး စတင္တပ္ဆင္ေသာ ႀကိဳးတပ္ခံုတစ္ခုပါရွိသည္..။ ဂီတာႀကီးကို သက္ဆိုင္ရာ အေပါက္မ်ားမွ တစ္ဆင့္ႀကိဳးစသြင္း၍ တစ္ဘက္သို႔ ဆြဲထုတ္ကာ ေမးတင္ခံုမွတစ္ဆင့္ ကီးေပါက္မ်ားအတြင္း ထည့္သြင္း တပ္ဆင္ႏိုင္ၿပီး ကီးခလုတ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ ခ်ိန္ညိွျခင္းျဖင့္ ဂီတာတစ္လံုး အဆင္သင့္ တီးႏိုင္ေလသည္...။

ဂီတာအမ်ိဳးအစားမ်ားတြင္ ယာမဟာႏွင့္ ဂ်စ္ပ္ဆင္ တ့ဆိပ္ ဂီတာမ်ားသည္ နာမည္ေက်ာ္ၾကား လူသိမ်ားသက့ဲသို႔ အရည္အေသြးလည္း ေကာင္းသည္..။ ျပည္တြင္းျဖစ္မ်ားတြင္ ေမာင္ေမာ္၊ တိုက္ႏွစ္လံုး။ ဂစ္တာကမၻာ၊ ခိုင္မာ စသည္တို႔လည္း အသံုးမ်ားၾကသည္..။

ယခုအခါ ဂစ္တာမ်ားသည္ ေဟာ္လိုဂစ္တာ၊ အီလက္ထရစ္ဂီတာ၊ ေဆာလစ္ဂီတာ စသျဖင့္အမ်ဳိးမ်ဳိး ေပၚေပါက္လာၿပီ ျဖစ္သည္..။ သာမာန္ ေျခာက္ႀကိဳးသာတပ္ထားေသာ ဂီတာရွိသက့ဲသို႔ ရွစ္ႀကိဳးတပ္ဂီတာမ်ားလည္း ေပၚေပက္လာၿပီျဖစ္သည္..။

၎အျပင္ ေဘ့စ္ခ်ည္းသာ တီးခတ္ေသာ ေလးႀကိဳးတပ္ ေဘ့စ္ဂီတာ၊ လစ္ဒ္မ်ားသာတီးခတ္နိုင္ေသာ လိဒ္ဂီတာ စသျဖင့္ ဂီတာ အမ်ိဳး ေပၚထြက္လာပါၿပီ..။

အိုင္စီတီး၀ိုင္း၁၅ ႏွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ က်င္းပေသာ အိုင္စီအေကာ့စ္တစ္ ႐ႈိး၌ ခ်စ္စမ္းေမာင္ တီးျပေသာ ကိုယ္ထည္မပါပဲ လက္ကိုင္သာပါေသာ ဂီတာမွာ ေနာက္ဆံုးေပၚ နည္းပညာမ်ားထဲမွ လက္ရာ တစ္ခုပင္ ျဖစ္သည္..။ ကာလတန္ဖိုး သံုးသိန္းေက်ာ္သည္ဟု သိရသည္..။

စာၾကြင္း။ ။ ဂီတာသင္ေပးရန္ တစ္ဖြဖြ ပူဆာေနေသာ၊ ႏွစ္ဦးစလံုး အားလပ္ခ်ိန္မ်ား မတိုက္ဆိုင္ႏိုင္ေသာ ဂီတာတီးနည္း သင္ယူခ်င္ေသာ ညီမေလးတစ္ယာက္သို႔ ရည္ညႊန္း၍ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးသားပါသည္..။

No comments:

Post a Comment