ျခေသ့ၤကၽြန္းက သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စံနစ္ဟာ စင္းလံုးေခ်ာ မဟုတ္သည့္တိုင္ ခရီးသြားမ်ားအတြက္ အဆင္ေျပေျပန႔ဲ သက္ေတာင့္သက္သာျဖစ္ေအာင္ စီစဥ္ထားပါတယ္။ အခု အထူးျပဳ ေရးသားေပးမွာကေတာ့ တစ္ၿမိဳ႕လံုးနီးပါး (အဲေလ) တစ္ႏိုင္ငံလံုးနီးပါး အားထားစီးေနရတ့ဲ၊ စီးနင္းၾကတ့ဲ MRT (Mass Rapid Transport) လို႔ေခၚတ့ဲ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရးစံနစ္ပါ။
ဒီအမ္အာတီ စံနစ္မွာ တစ္ေၾကာင္းကို ရထားတြဲပါင္း အနည္းဆံုး ၆ တြဲ တပ္ဆင္ထားၿပီး ေျပးဆြဲေပးပါတယ္။ စီးနင္းလို္ကပါသူမ်ားကို ေၾကျငာခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ေပးပါတယ္။ ၁၀၉ မ်ိဳးေသာ လူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ ဘံုဘာသာ စကားေလးမ်ိဳးန႔ဲ ပီေအစံနစ္ေတြ တပ္ဆင္ထားပါတယ္။ အဂၤလိပ္၊ မေလး၊ အိႏိၵယ၊ တ႐ုတ္ စတ့ဲ ဘာသာ စကားေတြန႔ဲ ေၾကျငာေပးပါတယ္...။
ဒါေပမ့ဲလဲ ဒီေၾကျငာတ့ဲ စံနစ္မွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ ဟာကြက္ေတြ ရွိပါတယ္။ ရထားတြဲတစ္တြဲရဲ႕ အလယ္မွာ ရွိေနတ့ဲ ခရီးသည္ဟာ အဆိုပါ ေၾကျငာခ်က္ကို ပီသၾကည္ျမစြာ နားဆင္ႏို္ငေပမယ့္ ရထားတြဲနွစ္တြဲၾကားမ်ာ ေရာက္ေနတ့ဲ ခရီးသည္မ်ားက ေၾကျငာခ်က္ကို ေကာင္းေကာင္းမၾကားရပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ ကိုယ္ဆင္းရမယ့္ မွတ္တိုင္ကို ေက်ာ္ၿပီးမွ ဆင္းမိတာေတြ ခဏခဏ ျဖစ္ပါတယ္။ တိုင္ၾကားခ်က္ေပါင္း ၁,၀၀၀,၀၀၀ န႔ဲ တစ္ခု တိတိကို ရရွိၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာ အမ္အာတီစနစ္ကို လက္ဝါးႀကီး အုပ္ထားတ့ဲ ကုမၸဏီက ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေတြ ျပဳလုပ္ဖို႔ ၾကံဆလာရပါေတာ့တယ္။ မလုပ္လို႔လဲ မရဘူးေလ။ သတင္းစားမ်ား၊ မီဒီယာမ်ားကေန လူထုေအာ္သံဆိုၿပီးေတာ့ ေရးေရးေနၾကတာကို မ်က္ကြယ္ျပဳ၊ မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္လာတာ ၄-၅ ႏွစ္ရွိၿပီဆိုေတာ့ လုပ္ေပးရေတာ့မွာေပါ့...။
အဲဒါန႔ဲ အစီအစဥ္ အသစ္ကို အေကာင္အထည္ေဖၚေနၾကပါတယ္။ ဒီအစီအစဥ္ကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ၄ လပိုင္းေလာက္မွာ စတင္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖၚမွာပါ။ လက္ရွိမွာေတာ့ ပိုင္းေလာ့ ပေရာဂ်က္ အျဖစ္ အခ်ိဳ႕ေသာ ရထားတြဲေတြမွာ စတင္ေနပါၿပီ...။
အစီအစဥ္ အခ်ိဳ႕ကို အျမည္းအေနန႔ဲ ျပသရရင္ေတာ့
အခုလို တံခါးေပါက္ အဝင္အထြက္ေနရာမွာ မီးလင္းေနတ့ဲ ဆိုင္းဘုတ္ကို တပ္ဆင္ထားပါမယ္။ ဘူတာတစ္ခုတုိင္းကို ျပတ့ဲ ေနရာမွာ မီးလံုးေလးတစ္လံုးကို တပ္ဆင္ထားပါတယ္။ မေရာက္ေသးတ့ဲ ဘူတာနားက မီးလံုးေလးေတြဟာ စိမ္းေနမွာ ျဖစ္ၿပီး ေရာက္လတၱံ႕ေသာ ေရွ႕မွတ္တိုင္ ဘူတာအတြက္ဆိုရင္ မီးလံုးေလးက အနီေရာင္မွိတ္တုတ္ မွိတ္တုတ္ ျဖစ္ေနမွာပါ။
ေအာက္က ပံုမွာ ၾကည့္႐ႈကုန္ေလာ့။ (ဤတြင္ ဆားခ်က္ျခင္း အမႈ ၿပီးဆုံးၿပီတည္း။)
စမ်းသပ်ချက်
1 year ago
ေကာင္းေလွာင့္ေတး..။
ReplyDeleteMRT မွာ ေၾကညာသံၾကားေနရေပမယ့္
စကားအမွ်င္မျပတ္ေျပာရင္း ေျပာင္းျပန္တက္စီး၊ ၂ ဘူတာ
လြန္ေလာက္မွ ၾကားျပီး ရထားျပန္ ေျပာင္းစီးရသူမ်ားအတြက္
တယ္လီပသီနည္းျဖင့္ အလိုအေလ်ာက္လက္လာတို႕ေသာ
စနစ္တီထြင္ရန္ လူထုေအာ္သံ...။
တယ္ငယ္တဲ့ပို႔စ္ပါလားေနာ္
ReplyDeleteကဘ.. အေပၚဆံုးက shwenyi ဆိုတာ နာေနာ္...
ReplyDeleteဂ်ီေမးမွာ ကိုယ့္အေကာင့္မဟုတ္တာ သတိမထားလိုက္မိလို႕...။ :D
ဟုိက္။ ရွာလပတ္ရည္။ MRT = Mass Rapid Transport ဆုိပါလား။ ေန႔လည္က ညီတစ္ေယာက္က ေမးတယ္။ “အကို။ MRT ဆုိတာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲ” တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ႀကံဳတုန္း ဘာရမလဲ။ “ဟဲ့ေကာင္။ Poly ေက်ာင္းသားလုပ္ၿပီး ဒီေလာက္ေတာင္ ညံ့ရလား။ Ministry of Railway & Transport ေပါ့ကြ” လုိ႔ ေဟာက္စားလုပ္လုိက္မိတာ။ သြားပါၿပီ။ မရွိတဲ့ အရွက္ေတာ့ကြဲပါၿပီ။
ReplyDelete- ဆင္ထံုအတြက္ အထူး စပါယ္ရွယ္တယ္လီပသီ လက္တို႔နည္းကို ဘကုန္းကုလားမ်ားမွ တီထြင္ေပးလိမ့္မည္။
ReplyDelete- ငယ္တယ္ႀကီးတယ္ ပဓါန မဟုတ္ပါ။ အရည္အခ်င္းသည္သာ အဓိက ျဖစ္ပါသည္ နန္းညီ။ (နာတြ... ေတာ္သြားျပန္ၿပီ)
- ကိုေက.. ကိုေက့၏ လွ်ပ္တစ္ျပက္ တခၤဏုပၸတၱိ ညဏ္ကို အထူးပင္ ေလးစားမိပါသည္။ ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ ဟုတ္သလိုလုိပင္...။ သို႔ေသာ္ မဟုတ္ပါ...။
ဆင္ထုံအတြက္နည္းကို စဥ္းစားေပးတဲ႔ ကိုဘြိဳင္းဇ္အား ခ်ီးက်ဴးပါတယ္။
ReplyDeleteရီလိုက္ရတာ။
How about writing a new ezlink card system? They are gonna change it to a new one soon. But not very sure which service of new one is better than the current one.
ReplyDeleteဒီမွာေတာ႔ LRT နဲ႔ Monorail ကိုအားျပဳေနရတာဗ်ိဳ႕။ အသံုးမ်ားတာကေတာ႔ KL Rapid ဘတ္စ္ေတြပဲ။ ရထားစနစ္က ဒီမွာလည္း အဲ႔အတိုင္းပါပဲ။
ReplyDeleteကုိဘ စလုံးေရာက္ေနျပန္ၿပီလား။ ဘာေတြလည္းမသိေတာ့ဘူး။ စလုံးက MRT စီးရတာ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ လင္းထင္း သန္႔ရွင္းေနတာပဲ။ တျခားေနရာေတြ ေရာက္မွ ပုိသိတာ။
ReplyDeleteရထားတဲြ ၂ တဲြ ၿကားက လူက ၿကားလဲ မၿကားရဘူး။. အခုလို ဆုိေတာ႕လဲ မၿမင္ရပါဘူးေလ။ ထူးပါ႕မလား.။ ေမာင္ဘြိဳက္စ္ ရဲ၊႕။
ReplyDeleteအဲဒီတဲြ ၿကားေလး က စိီးလိဳ႕ေကာငး္တယ္။ လူရွင္းရင္ သြားသြား စီးတတ္တယ္ .သေဘာက်လို႕။ လွဴပ္ လွဴပ္ လွူပ္နဲ႕ ေဆာ႕ေနရသလိုဘဲ။ ကေလးမ်ား စလံဳးမွာ ၿမင္းအရုပ္ စီးေနသလိုေပါ႕။ ၿပား ၂၀ မကုန္ဘူးေလ။
ReplyDelete- တီသု။ အဲဒီ ဘကုန္းနည္းက အထိေရာက္ဆံုးပဲ။ မူပိုင္တီထြင္ခြင့္ေတာင္ မွတ္ပံုတင္ထားရင္ ေကာင္းမလား မွတ္တယ္။
ReplyDelete- Shin - အီးဇီးလင္ခ့္ကဒ္က ေနေနလဲ ေရးထားတယ္။ ညီမူယာလဲ ေရးထားတယ္။ ေနာက္မွာ သြားကူးခ်လာၿပီး ဒီမွာ ကိုယ္ေရးသလို ဘာလိုလိုန႔ဲ ေရာႀကိတ္လိုက္မယ္။ တိတ္တိတ္ေနေနာ္...။
- ခေရတန္း - ေကအယ္လ္မွာေတာ့ မစီးဖူးလို႔ မသိပါဘူး။ ေကအယ္လ္အိုင္ေအန႔ဲ ေကအလ္ ၂၈ မိနစ္ၾကာေအာင္ စီးရတယ္လို႔ေတာ့ ေကအယ္အိတ္က္စပရက္စ္ ေၾကာ္ျငာ လက္ကမ္း စာေစာင္ေတြမွာ ေတြ႔ဖူးတယ္..။
- မီယာ.. ျပန္ေရာက္ပါၿပီ..။ ျပန္သြားရဦးမယ္။ ႏွစ္ကူးကို ပင္လယ္ထဲ ယက္ကန္ ယက္ကန္ ကူးေနရမယ္ ထင္တာပဲ။ စလံုးက က်ဥ္းေလေတာ့ သူတို႔က အားလံုးေနရာစံုအထိ အေသးစိတ္ လိုက္လုပ္ႏိုင္တာပါ။
- အမ္းမား ... တြဲ၂ တြဲၾကားေရာက္ေနေပမယ့္ ေခါင္းေလး ဟိုဘက္ ဒီဘက္ တိမ္းလုိက္ရင္ အဲဒီ ဆိုင္းဘုတ္ကို ျမင္ႏိုင္ပါတယ္...။
http://nyimuyar.blogspot.com/2009/01/new-ez-link-card.html
ReplyDeleteသုိ႕
ရွင္
အီးဇီးလင့္ခ္ ကဒ္သစ္လဲျခင္း
at Friday, January 09, 2009 Labels: MM , Singapore Posted by nyimuyar
အီးဇီးလင့္ခ္ ကဒ္သစ္လဲျခင္း
ez-link card ေတြ စၿပီး လဲေပးေနလို ့ ဒီညေနပဲ စီးတီးေဟာ ဘူတာက လက္မွတ္ေကာင္တာ မွာ သြားလဲ လိုက္တယ္။ နာရီ၀က္ေလာက္ တန္းစီ ၿပီးေတာ့ မွ ကိုယ္ေတြ အလွည့္ေရာက္တယ္။ လူေတြ ကလည္း အသစ္ လဲေပးတယ္ ဆိုေတာ့ တန္းစီၾကတာေပါ့။
ရလာတဲ့ ကဒ္အသစ္ေလးက စီမ္းျပာေလးပါ၊ ကဒ္ေဟာင္းထဲက ေငြေတြကို ကဒ္အသစ္ထဲ ေျပာင္းေပးလိုက္တယ္။ နဂို စေဘာ္ ေငြ လို အေပါင္ သေဘာမ်ိဳး ေပးထားတဲ့ ၃ ေဒၚလာလဲ ျပန္ထဲ့ေပးလိုက္တယ္။ ကဒ္အသစ္ က စေဘာ္ေငြ သံုးေဒၚလာ မရွိေတာ့တဲ့ အတြက္ အထူးသတိထားဖို ့ လိုပါတယ္။ ဒီကိစၥက ေတာ္ေတာ္ သတိထားရမယ့္ ကိန္းပဲ။ ေမ့တတ္ပံုနဲ႔ ေတာ့ ဟုတ္ေနပါၿပီ။
ကဒ္ထဲမွာလက္က်န္က ၅ ေဒၚလာေအာက္ နည္းေနၿပီဆို ကား စီးတဲ့အခါ ကားေပၚက စက္က စီမ္း၀ါေရာင္အခ်က္ေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အနည္းဆံုး ၃ ေဒၚလာရွိမွ ကား၊ရထား စီးသင့္ တယ္လို ့ လည္း လက္ကမ္းစာရြက္မွာ အၾကံေပးထားပါတယ္။
ကဒ္အသစ္မွာ ၂၇ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၂၀၀၉ ကေန စလို ့ ခရက္ဒစ္ကဒ္ ေတြ ဂ်ိဳင္ယို(Giro) ေငြေပးေခ် မွဳေတြ နဲ့ ခ်ိတ္ဆက္ထားၿပီး အလိုအေလွ်ာက္ ပိုက္ဆံျဖည့္တင္း တဲ့ စံနစ္ေတြ က်င့္သံုးထား ႏိုင္ပါမယ္တဲ့။ ကဒ္ေပ်ာက္ တာတို ့ ခရက္ဒစ္ကဒ္ေတြ နဲ႔ မဟုတ္မမွန္ အသံုးျပဳတာတို႔ကို ကာကြယ္ဖို ့အတြက္ အီဇီး ရွီး (EZ-Link CardShield)အကာကြယ္ အာမခံ ကို တရက္ကို ၁၅ ဆင့္ နဲ့ ၀ယ္ယူ ကာကြယ္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကဒ္အသစ္က နံပါတ္ကို အသံုးျပဳၿပီး အီဇီးလင့္ခ္ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမွာ အေကာင့္အသစ္ဖြင့္ မွတ္ပံုတင္လိုက္မယ္ဆိုရင္ မေတာ္တဆမွဳေၾကာင့္ ရာသက္ပန္ ဒုကၡိတ ျဖစ္မွဳ (accidental Permanent Total Disability insurance coverange) ကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ အာမခံကို ၆ လ အလကား ရရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ၿပီး၊ အဲသလိုမ်ား ဒုကၡိတ ျဖစ္သြားရင္ အေလွ်ာ္ေငြ ၅၀၀၀ ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္ လို ့ ဆိုထားပါတယ္။
ကဒ္အသစ္ကို အရင္ကဒ္အတိုင္း သံုးလို ့ရတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ သံုးလို ့ရႏိုင္မယ့္ အျပင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြ မွာ သံုးစြဲမယ့္ ေနာက္မ်ိဳးဆက္သစ္ စက္ေတြမွာလည္း သံုးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ထူးျခားခ်က္
၁) ကဒ္ထဲမွာ စေဘာ္ေငြ တျပားမွ ခ်န္ထားဖို ့မလိုအပ္ပါဘူး။
၂) ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြ မွာ သံုးစြဲမယ့္ မ်ိးဆက္သစ္ လမ္း တံတားျဖတ္သန္းခ စက္ေတြ နဲ့ အဆင္ေျပစြာသံုးႏိုင္မယ္။
၃) ကဒ္ထဲမွာ အမ်ားဆံုး ေငြ ၅၀၀ ထည့္ထားလို ့ရပါမယ္။
အသံုးျပဳႏိုင္မယ့္ ေနရာမ်ားကေတာ့
၁) အမ်ားသံုး ဘက္စ္ကား၊ ရထား မ်ားမွာ ခ်က္ျခင္းသံုးႏိုင္ပါမယ္။
၂) ေက်ာင္းကန္တင္းေတြ ၊ ပံုႏွိပ္လုပ္ငန္းမ်ား၊ စားေသာက္ဆိုင္ မ်ားမွာ ၂၀၀၉ ပထမ သံုးလပါတ္အတြင္း စသံုးႏိုင္ပါမယ္။
၃) ဆဲဗင္းအလဲဗင္း ဆိုင္ေတြ၊ လမ္းတံတားခေတြ ၊ အက္စ္အမ္တာတီ အငွားယာဥ္ ေတြ ၊ ေက်ာင္းစာအုပ္ဆိုင္မ်ား ၊စာၾကည့္တိုက္ ေတြ နဲ့ မက္ေဒၚနယ္ စားေသာက္ဆိုင္ေတြ မွာ ၂၀၀၉ ဒုတိယ သံုးလပါတ္အတြင္း စသံုးႏုိင္ပါမယ္။
၄) အေအး ေရာင္းစက္ေတြ ၊ ေရကူးကန္ေတြ နဲ့ ေဆးရံုေတြ မွာ ၂၀၀၉ တတိယ သံုးလပါတ္အတြင္း စတင္ သံုးႏိုင္ပါမယ္။
အဲသလို လက္ကမ္းေၾကာ္ၿငာ စာရြက္မွာ ေဖၚျပပါရွိတာကို အေညာင္းခံ ေရးသားရင္း ပို့စ္တခု တင္လိုက္ပါတယ္။
ညီမူရာ
images from: www.ezlink.com.sg, www.transitlink.com.sg
1 comments:
1.
January 9, 2009 4:35 PM
ေတမိ said...
ခုလို ရွင္းျပေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ . ျမန္မာလိုေလး ေရးျပေပးေတာ့ ဖတ္ရတာ ပိုအဆင္ေျပျပီး ေခါင္းထဲ တခါတည္း တန္းေရာက္သြားတာေပါ့ .
အမ္းမား - တြဲၾကားမွာ စီးရင္ သတိထားစီးပါ။ မေတာ္ တြဲ၂တြဲ ျပဳတ္က်သြားလို႔ My b friend 4,5,6 ေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မဖတ္ရပဲ ေနဦးမယ္...။ အဲဒီတြဲႏွစ္ခုကို ဆက္ထားတ့ဲ သံျပားက အရွင္ေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္ဆို အဲဒီအေပၚကို ရပ္ၿပီးေတာ့ ရထားရဲ႕ ဗိုက္ဘေရးရွင္းကို ခံစားၾကည့္တာ မဆိုးပါဘူး...။
ReplyDeleteမပူန႔ဲ အမ္းမား...။
ReplyDeleteခဏေနရင္ ကၽြန္ေတာ့္ဗားရွင္း လုပ္မယ္...။ ဟိ..။ ၏ ေနရာမွာ သည္ေျပာင္းတာတို႔ ျဖစ္သည္ ေနရာမွာ ျဖစ္တာေပါ့ တို႔ လုပ္ၿပီး ျဖတ္ညွပ္ကပ္ လုပ္ေပးမယ္...။ ဟားဟား
http://naynaynaing.blogspot.com/2008/12/new-ez-link-card-from-2009-singapore.html
ReplyDeleteFriday, December 26, 2008
New ez-link card from 2009 (Singapore)
အခုလက္ရွိ စကၤာပူမွာ မီးရထား၊ ကားစီးရာေတြမွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ EZ-Link Cards ေတြကို Contactless ePurse Application (CEPAS) Standard မွီတဲ့ Cards အသစ္ေတြနဲ ့ အစားထိုးမယ္လို ့ သိရပါတယ္။
၂၀၀၉ ဇန္န၀ါရီလမွ စၿပီး အခုလက္ရွိအသံုးျပဳေနတဲ့ Cards အေဟာင္းေတြကို Cards အသစ္ေတြနဲ ့ (one-to-one exchange) လဲေပးမွာျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရၿပီး ဘယ္လို ပံုစံလဲလွယ္ေပးမယ္ ဆိုတဲ့ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ ေတြကို ၂၀၀၉ ဇန္န၀ါရီမွာ သတင္းထုတ္ျပန္မယ္လို ့ သိရပါတယ္။
[Singapore ezlink Cards]
အသစ္နဲ ့အေဟာင္း ဘာေတြကြာျခားသလဲဆို.. Card အသစ္ေတြမွာ အခုလက္ရွိ အသံုးျပဳေနတဲ့ ez-link card ေတြလို deposit S$3 မပါေတာ့ပဲ card အသစ္ကို အသံုးျပဳတဲ့အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ရဲ့ card ထဲမွာ ကိုယ္သြားမယ့္ ခရီးအတြက္ လံုေလာက္တဲ့ ပိုက္ဆံပမာဏ ရွိေနမွသာ အသံုးျပဳလို ့ရမွာ ျဖစ္တယ္လို ့ ေရးထားတယ္။
ကတ္အသစ္ေတြမွာ ေျပာထားတဲ့ လံုေလာက္တဲ့ ပမာဏဆိုတာ MRT(ရထား) စီးမယ္ဆို S$3 လို ့ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္တယ္လို ့ သိရတယ္။ ကိုယ့္ရဲ့ ကတ္အသစ္မွာ S$2.99 ဒါမွမဟုတ္ ဒီထက္ နည္းတဲ့ ပမာဏပဲရွိေနမယ္ ဆိုရင္ MRT Counter ေတြကို ကတ္ေလး ကတ္လိုက္တဲ့အခါ အသံေတြ တတီတီျမည္ၿပီး ျဖတ္ခြင့္ျပဳမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကားစီးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္တက္တဲ့ Bus Stop ကေန အဲဒီကား ေနာက္ဆံုးေရာက္မယ့္ Bus Top အထိ ကုန္က်မယ့္ ခရီးသြားစရိတ္ထက္မ်ားတဲ့ ပမာဏရွိေနမွာသာ ကတ္ကိုအသံုးျပဳၿပီး ကားစီးလို ့ရပါလိမ့္မယ္။ Bus ေတြ သြားတ့ဲ ခရီးအနီးအေ၀းေတြက မတူေတာ့ ဘယ္ေလာက္ကုန္မယ္ မွန္းမသိရင္ အနည္းဆံုး S$3 ေလာက္ထည့္ထားပို ့ တိုက္တြန္းပါတယ္လို ့ေရးထားတယ္။
[EZ Link Card]
ပထမ ဖတ္ၾကည့္ၿပီး စိတ္ထဲ Deposit S$3 ပါတဲ့ card အေဟာင္းေတြနဲ ့ Deposit မပါနဲ ့ Card အသစ္ေတြ ဘာမွ သိပ္မကြာဘူးလိုပဲ။
အခု လက္ရွိ Card ေတြဆို Card ထဲမွာ Deposit ဆိုၿပီး ေပးထားရတဲ့ ပိုက္ဆံ S$3 ရွိေနတဲ့ အတြက္ အသံုးျပဳခ်ိန္မွာ အသံုးျပဳလို ့ရတဲ့ ပိုက္ဆံ S$0.01 ရွိတယ္လို ့ ျပေနရင္္ ရထားစီး၊ ကားစီးလုပ္လို ့ရၿပီ။ ခရီးဆံုးတဲ့ အခ်ိန္မွာ Card ကို ပိုက္ဆံျဖတ္တဲ့ အခါ အႏွဳတ္ျဖစ္သြားမယ္။ ကိုယ္သြားတဲ့ ခရီးက S$1.00 က်တယ္ဆို Card မွာ ပိုက္ဆံ (0.01-1.00) -S$0.99 ျဖစ္သြားမယ္။ အဲလို အႏွဳတ္ ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ ပိုက္ဆံထပ္ ျဖည့္ၿပီးမွသာ အဲဒီကတ္ကို သံုးၿပီး ခရီးဆက္လို ့ရတယ္။ Deposit S$3 ေၾကာင့္ အႏွုတ္ျဖစ္ခြင့္ေပး လိုက္တာ။
အေသအခ်ာ ထပ္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ကြာတယ္ဆိုတာ သိလိုက္ရတယ္။
Deposit S$3 က ez-link card စ ၀ယ္ကတည္းက ထည့္ထားရၿပီး၊ အႏွုတ္တခါတေလ ျဖစ္လို ့ရတာက လြဲရင္ ကိုယ္သံုးလို ့မရတဲ့ ပိုက္ဆံ။ ခရီးသြားတဲ့ ကိစၥပဲ စဥ္းစားမယ္ဆို သိပ္မထူးျခားသလို ျဖစ္ေပမယ့္ အခု ေနာက္ပိုင္းက ez-link card ေတြကို ကား၊ ရထားစီးတဲ့ ေနရာမွာေတြတင္ အသံုးလို ့ရတာ မဟုတ္ဘူး။ တျခား payment ေတြအတြက္ပါ သံုးလို ့ရလာတယ္။ အဲဒီေနရာေတြ အတြက္စဥ္းစားလိုက္ရင္ Card ထဲရွိတဲ့ ပိုက္ဆံ အကုန္ သံုးလို ့ရသြားတာဟာ ပိုေကာင္းသြားတယ္။ ITL အေနနဲ ့လည္း ez-link card တိုင္းကေန S$ 3 ယူထားၿပီး သူတို ့လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လို ့မရေတာ့ဘူး။
ေနာက္ထပ္ ဘာပိုေကာင္းလဲ မေကာင္းလည္း စဥ္းစားတာကို ဒီေလာက္နဲ ့ရပ္လိုက္တယ္။ ေခါင္းပူတယ္၊ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ထပ္ မစဥ္းစားေတာ့ဘူး။ ေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း သံုးရမွာပဲေလ။
ကိုယ့္အတြက္ အဆင္ေျပမေျပဆိုတာကိုပဲ ဆက္ေတြးမိတယ္။ အခု Card ေတြမွာ ခရီးအဆံုးအထြက္ MRT Station ထဲက အထြက္ card ကတ္လို္က္တယ္ဆို အႏွုတ္ျပ သြားၿပီဆို အနီေရာင္ျပေပးတယ္။ ပိုက္ဆံရွိတယ္ဆို အစိမ္းေရာင္။ အဲလိုနီသြားရင္ ကၽြန္မ ပိုက္ဆံ ျဖည့္လို္က္တယ္။ ဒါမွ ေနာက္တစ္ေန ့မနက္ အလုပ္သြားတဲ့အခါ အဆင္ေျပမွာ။ အလုပ္သြားဖို ့ဆို အခ်ိန္အတိအက်ပဲ အိမ္ကထြက္ေလ့ရွိေတာ့ မနက္ပိုင္းမွာ Card ကို ပိုက္ဆံျဖည့္ဖို အခ်ိန္မရဘူး။ အခု card အသစ္ေတြမွာေရာ S$3 ေအာက္ ေရာက္သြားရင္ အနီေရာင္ျပ မလား။
တခ်ိဳ ့သူေတြက ဘဏ္ေတြကေနၿပီး ez-link ကတ္ထဲကို ပိုက္ဆံအလိုအေလ်ာက္ ထည့္တာတို ့၊ City Bank က SMRT Credit Card ကိုသံုးတာတို ့လုပ္ၾကတယ္။ ဒီလူေတြအတြက္ Bank ေတြက အရင္လို ပိုက္ဆံကုန္မွ မဟုတ္ပဲ S$3 ထက္ နည္းတယ္ဆို ပိုက္ဆံျဖည့္ေပးၾကမယ္ ထင္တယ္။ ဟိုးအေပၚက ေျပာသလို အနီေရာင္ျဖစ္ မျဖစ္ စိတ္ပူေနမယ့္ အစား ဒီအထက္က နည္းေတြ၊ City Bank ကတ္ေတြသံုးပါလားဆို မသံုးခ်င္လို ့ ရိုးရိုး ez-link ကတ္ပဲ သံုးေနတာ အလြယ္တကူေတာ့ ေျပာင္းသံုးျဖစ္မွာ မဟုတ္ဘူး ထင္တယ္။
New ez-link card from 2009 (Singapore)
ez-link Card ကို အစားထိုးမယ့္ Card အသစ္ နဲ ့ပတ္သက္တဲ့ သတင္းအခ်က္အလက္အျပည့္အစံုကို အေသးစိတ္အခ်က္အလက္ေတြကို သိခ်င္တယ္ ဆိုရင္ (Land Transport Authority Singapore) မွာ နဲ ့ ပိုစတာ ကို ဒီေနရာ မွာသြားၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ စလံုးက MRT Station ေတြမွာ ezlink card အသံုးျပဳပံု သိခ်င္တယ္ဆို How to ride MRT in Singapore မွာ ပံုေတြနဲ ့ တကြ ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။
Posted by Nay Nay Naing at 12/26/2008
Labels: News, Singapore
10 comments:
khin oo may said...
သူေ႒းဆိုေတာ႕ သိတ္မေတြးပါဘဴး . ။ အၿမဲတမ္း ၁၀ အထက္ ရွိတယ္။
Friday, December 26, 2008
Nay Nay Naing said...
သူေ႒း ေတြးစရာလိုဘူးဆိုေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့။ အားက်တယ္။
Friday, December 26, 2008
မီယာ said...
MRT ကဒ္ေတြေပ်ာက္က်တတ္လြန္းလုိ႔ ကဒ္ဆုိေၾကာက္တယ္။ ပုိက္ဆံလည္းဆုံး ဒဏ္ေၾကးလည္းေဆာင္ရနဲ႔ အရမ္းစိတ္ညစ္ရတယ္။
Friday, December 26, 2008
choco thazin said...
Electronic Road Pricing (ERP) တို့
Electronic Parking System (EPS) တို့ payment ေပးရင္လည္းေပးႏုိင္ေသးတယ္ေလ
အရင္ card အေဟာင္းက အမ်ားဆံုး $100 ပဲထည့္လို့ရေပမယ့္ အခု card အသစ္က $500 ထိထည့္ထားလို့ရတယ္တဲ့
Saturday, December 27, 2008
Nay Nay Naing said...
မီယာ >> MRT ကတ္ ၂ ခုေလာက္ေတာ့ အၿမဲရွိတယ္။ တခုေပ်ာက္ရင္ တခုသံုးလုိ ့ရေအာင္လုိ ့။
ဒဏ္ေၾကးဘာလို ့ေဆာင္ရတာလဲ။ ေက်ာင္းသားမို ့လား။ တျခားကတ္ေတြကို ေျပာတာလား။
တျခားႏုိင္ငံက တျခားကတ္ေတြကိုေျပာတာလား။
choco thazin >> information အတြက္ေက်းဇူးပါ။
MRT ကတ္သံုးၿပီး ေပးလို ့ရတဲ့ ေနရာေတြ ရွိတာ ၾကားဖူးေပမယ့္ တခါမွမေပးဖူးဘူး။
EPS တို ့ ၊ ERP တို ့က ကိုယ္နဲ ့မရင္းႏွီးေတာ့ ပိုၿပီး သတိမထားမိဘူး။
၅၀၀ ဆိုတာ အေတာ္မ်ားတာပဲ။ ေပ်ာက္သြားရင္ ႏွေမ်ာစရာၾကီး။
အခုကတ္ေတြမွာေတာ့ ေပ်ာက္ရင္ ထည့္ထားတဲ့ ပိုက္ဆံအကုန္ပါမွာ။
ဒါနဲ ့ကတ္အသစ္မွာ ကတ္ေပ်ာက္သြားရင္ ထည့္ထားတဲ့ပိုက္ဆံေတြ ျပန္ရဖို ့့နည္းလမ္းရွိတယ္ ၾကားမိေသးလား။
Saturday, December 27, 2008
sin dan lar said...
ကတ္အသစ္အေၾကာင္း ဘယ္လိုေက်ာ္ဖတ္သြားလည္း မသိပါဘူး...
ခုမွ သိတယ္။ ေခတ္ေနာက္က်သြားတယ္....
ပိုက္ဆံမေလာက္တံုးက 7-11 မွာ EZlink ကတ္နဲ႕ ပိုက္ဆံ တစ္ခါေခ်ဖူးေသးတယ္။
Monday, December 29, 2008
Nay Nay Naing said...
ကၽြန္မ ေရးထားတာ နည္းေနလို ့့ ဆင္ဒဏ္လာက မျမင္ပဲ ေက်ာ္ဖတ္သြားတာလားဟင္။
7-11 ေတြမွာ ez-link card reader ေတြ ေတြ ့ဖူးတယ္။ ေပးေတာ့ မေပးဖူးဘူး။
Monday, December 29, 2008
Moe Moe Aung said...
This site explains in English:
http://www.jawaexpress.com/home/index.php?option=com_content&view=article&id=102
Tuesday, December 30, 2008
နံငယ္ပိုင္း said...
အေနာ္က ၁လပိုင္းက်ရင္ ရြာျပန္မွာဗ်..
သူတို႔က၁လပိုင္းမွာအသစ္နဲ႔အေဟာင္းနဲ႔စလဲမယ္ဆိုရင္ အေနာ္ျပန္လာရင္ ကဒ္အေဟာင္းၾကီးနဲ႔ျဖစ္ေနမွာေပါ့..
အေဟာင္းနဲ႔ေရာဆက္သံုးလို႔ရေနဦးမွာလား..
ျပန္လာမွကဒ္အေဟာင္းနဲ႔ရထားတက္စီးလို႔မရျဖစ္မွာစိုးလို႔ပါဗ်ာ..
သိရင္ေျဖေပးပါဦး
Tuesday, December 30, 2008
Nay Nay Naing said...
မမိုးမုိးေအာင္ (မိန္းကေလးလို ့ထင္ပါတယ္)
သတင္းေပးတာ ေက်းဇူးပါ။
နံငယ္ပိုင္း >> သံုးလို ့ရပါတယ္။ စိတ္ပူ စရာမရွိပါဘူး။ သတင္းကို Official ezlink card ဆိုဒ္ နဲ ့ lta ဆိုဒ္ေတြ မွာ ၾကည့္လို ့ရတယ္။
http://www.ezlink.com.sg/
http://www.lta.gov.sg/
ပုိစ့္တင္တုန္းက ကၽြန္မ အဲဒီလင့္ေတြ ထည့္ေပးဖို ့ေမ့သြားတယ္။
ေမးတဲ့သူေတာင္ ရန္ကုန္ျပန္သြားၿပီထင္တယ္။ :D.. အလုပ္ရွုပ္ေနရင္ ကြန္ ့မန္ ့ေတြျပန္ဖို ့ရွိတာ သတိရေပမယ့္ အားတဲ့ အခ်ိန္မွာ Blog ကို လာၾကည့္ဖို ့ေမ့ေမ့ ေနတယ္။
Friday, January 02, 2009
ဟယ္.
ReplyDeleteစိတ္မေကာင္းဘူး. ကိုဘ အၿကံ မသိဘဲနဲ႕ ကူညီခ်င္ေဇာ နဲ႕ ကူညီေနတာ။ အဟိ.။
ရပါတယ္။ လက္ေညာင္းသက္သာသြားတယ္...။
ReplyDeleteေက်းဇူး... အမ္းမား..
နို႔မို႔ ျပန္ျပန္ ရွာေနရဦးမ်ာ...။
သတင္းေခတ္ဆိုေတာ့လက္ဦးမႈ လိုတယ္ေလ...။ ဟိ
အမယ္..မွ်ေ၀သူႏွင့္ယူသူ အဆင္ေျပေနၾကေလ၏။
ReplyDeleteေကာင္းေလစြ သဟိုးပါ၀ါ သရီး
armifbdGkif;aeaumif;&Juvm;
ReplyDeleteဝူးထြားထြား
ဖတ္သြားေၾကာင္းထုံးတို႕ခဲ့တာ။ ဘာမွ မဟုတ္။
ဆင္ထံု။ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အဆင္ေျပေနခ်ိန္တြင္ ေဆး႐ိုးသည္ ဝင္မလုပ္ပါႏွင့္။ စိန္ေပ်ာက္လ်င္ အစြပ္စြဲခံရတတ္သည္။ ဘူးသခြားဟားဟား...။
ReplyDeleteနိနိ - ေနေကာင္းပါတယ္...။ နဖူးမွာ ထံုးရာေလးေတြန႔ဲ ပုဏၰား ျဖစ္က်န္ခ့ဲပါတယ္...။