Sunday, August 15, 2010

သီခ်င္းငွက္သို႔ အမွတ္ရျခင္း (၆ ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ)

Photo Credit to : Manohary

ကိုထူးအိမ္သင္ ဆံုးပါးသြားခ့ဲတာ ဒီေန႔မွာ 6 ႏွစ္တင္းတင္း ျပည့္သြားပါၿပီ။

ၿပီးခ့ဲတ့ဲႏွစ္တုန္းက ေရးခ့ဲဖူးတ့ဲ ပို႔စ္ေလးကို ျပန္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

==========================================

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ လူငယ္ဘဝ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ သီခ်င္းန႔ဲ ပတ္သက္လို႔ အဆိုပညာ ကို ေသခ်ာ သင္ၾကားမိတာ ကိုထူးအိမ္သင္ရဲ႕ သီခ်င္း အမ်ားစု ပါပါတယ္။ ကိုငွက္အေၾကာင္းကေတာ့ ေရးၿပီးသူမ်ား ေရးၿပီးေနၾကေတာ့ ထူးထူးေထြေထြ မေရးေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားမိသေလာက္ ကိုငွက္ အေၾကာင္းမ်ားကိုသာ မွ်ေဝခ်င္ပါတယ္။ မွတ္မိသေလာက္ေလးပါ။


နာရီေပၚက မ်က္ရည္စက္မ်ား။
အဲဒီ အေခြထြက္တုန္းက သီခ်င္းစာအုပ္က ႏွစ္မ်ိဳးထြက္ျဖစ္တယ္ တင္တယ္။ အဲဒီတုန္းက ၇ တန္းလားမသိဘူး။ အတန္းထဲမွာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က စာအုပ္ ယူလာျပတယ္။ သီခ်င္းစာအုပ္ အဖံုးက အနက္ေရာင္မွာ ေရႊမွင္ေရာင္ ပန္းခ်ီေလး။ နာရီတစ္လံုးရဲ႕ ဒိုင္ခြက္ကို ဆြဲျပထားတာ။ အဲဒီမွာ ေရာမ ဂဏန္းေတြန႔ဲ နာရီ အခ်ိန္ေတြကို ေရးထားတယ္။ အီဂ်စ္ အ႐ုပ္စာေတြလဲ ပါေလရဲ႕။ တစ္ေခြလံုးကို ႀကိဳက္သြားတယ္။ ညီေလးေရ ဆို အက်ဳိးျပဳ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ မပါမေနရ ထည့္ရတယ္ ဆုိေပမယ့္ ၿပီးၿပီးေရာ မလုပ္ပဲ အေသအခ်ာ အားစိုက္ထားတာ ေတာ္ေတာ္ သိသာတယ္။

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေခါင္းေလာင္းေလးေတြ ျမည္ေနၿပီ။ တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ ခ်စ္၍ လာလိမ့္မည္ စတ့ဲ သီခ်င္းေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသား လူငယ္ထုၾကားမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေရပန္းစားလာခ့ဲတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ေတြ မ႐ိုးသားေတာ့ဘူး ဆုိတာ သူငယ္ခ်င္း ေကာင္မေလးကို ဆိုျပေနက် သီခ်င္းေလး။
အေမ့အိမ္ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းေလးအစမွာ ဒရမ္သံေလးန႔ဲ ရထားသံေပါက္ေအာင္ ထည့္ထားတ့ဲ အိုင္ဒီယာကို သေဘာက်တယ္။ ရထား မရွိတ့ဲ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ၿမိဳ႕ေလးမွာ သူ႕သီခ်င္းကို ခံစားလို႔ရခ့ဲတယ္။ ေရာ့္ခ္အဲန္႐ိုး အပ်ိဳမ ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းေလးဟာ အစက ေကာ္ပီ သီခ်င္းလို႔ အျငင္းအခုံ ျဖစ္ၾကေသးတယ္။ အမွတ္မမွားဘူးဆုိ ကိုငွက္ကိုယ္တုိင္ ေရးထားတ့ဲ ေရာ့္ခ္အဲန္႐ိုး သီခ်င္းပါတ့ဲ။

မေဟသီ??? အလကၤာ??? မွာ ကိုငွက္ဘိုင္အိုဂရပ္ဖီကို ဝတၳဳလို ေရးထားတ့ဲ အခန္းဆက္ေလးက ေစာင့္ဖတ္ရတ့ဲ က႑ ျဖစ္ခ့ဲတာေပါ့။ ပုသိမ္ ကန္သံုးဆင့္ ေရကန္ဆုိလား သူ႔ေၾကာင့္ သိခ့ဲတယ္။ သူက ပုသိမ္ကို ေတာ္ေတာ္ သံေယာဇဥ္ႀကီးတယ္။ အစ္မခင္မင္းေဇာ္တုိ႔န႔ဲ တစ္ႏွစ္ထဲလား မသိဘူး။ ပုသိမ္မွာ သူ တီးဝိုင္းေထာင္တာ ဘာညာ။ ေနာက္ေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္ကို ေျပာင္းသြားရေပမယ့္ ပုသိမ္ကို ခဏခဏ လာျဖစ္တာ။ ပုသိမ္မွာ ဆရာသမား ေကာင္းေကာင္းန႔ဲ ဂီတကို ေသခ်ာေလ့လာ ျဖစ္တာ။အားက်စရာေတြပဲ။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဆယ္တန္းေျဖေတာ့ အထီးက်န္ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းေလးက ေတာ္ေတာ္ညည္းလို႔ ေကာင္းတ့ဲ သီခ်င္းေလး။ သူငယ္ခ်င္းေတြန႔ဲ တူတူစု စာက်က္ေတာ့ အိပ္ခ်င္လာၿပီဆုိ ခ်မ္းစီးစီးညေလးထဲကို တစ္ေယာက္ထဲ ထြက္လာခ့ဲ။ ထိန္ထိန္သာေနတ့ဲ လမင္းကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း ငါဟာ တစ္ေယာက္တည္း အထီးက်န္ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းေလးကို အေဖာ္ျပဳ။ အဲဒီတုန္းက အသည္းကြဲ ေဝဒနာ ဆုိတာကို စတင္ ထိေတြ႔ ျမည္းစမ္းေနခ့ဲတာ ဆုိေတာ့ သီခ်င္းေလးန႔ဲ ကိုယ့္အေနအထားက အေတာ္ကို လိုက္ဖက္ေနခ့ဲတယ္...။

လြမ္းမိတယ္ ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းက ဂ်ပ္စင္ဆုိတာေလး ပါေတာ့ ဘာမဆိုင္ ညာမဆုိင္ ကိုယ္လဲ ေရာေယာင္ၿပီးေတာ့ လြမ္းေနမိခ့ဲတယ္။ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းျပန္လာ မတက္ေတာ့တ့ဲ တစ္ေယာက္ေသာသူကို လြမ္းေနရွာတ့ဲ အေဆာင္သူတစ္ေယာက္ ေနရာကို ကိုယ္တုိင္ ဝင္ခံစားႏိုင္ေလာက္ေအာင္ သီခ်င္းက ထိရွေနခ့ဲ။

သိပ္ကိုရွက္တတ္တ့ဲ ကိုယ့္ရဲ႕မိန္းမလွေလး ဒီလို တစ္လွမ္းခ်င္း ေလွ်ာက္လာလား။
ကိုယ့္ႏွလံုးေသြးမ်ား ရပ္တန္႔သြားၿပီေဟ့ ရီေဝမိန္းေမာ မူးမုိက္သြား။
ကိုယ့္ႏွလံုးသားထဲ မင္းဟာ နတ္မိမယ္။
ဒါကို မင္းေလ... သိရဲ႕လား။
အေတာ္ကို ဆုိရခက္တ့ဲ odd beat သီခ်င္းေလး တစ္ပုဒ္ပါ။ နတ္မိမယ္ ထင္ပါ့။ ဘိဒ္ေတြ အေၾကာင္း သိပ္မသိပါ။ 4/4 timing လား 6/8 တုိ႔ 3/4 လား...။ အဲလိုမ်ိဳးထဲက ထင္ပါ့။ အခ်စ္န႔ဲ ဂီတာက simigol တစ္ေယာက္ လာဖတ္မိရင္ ေျပာပါေနာ့။ အဲဒီသီခ်င္းကို ဆုိတတ္ေအာင္ ကက္ဆက္ေရွ႕မွာ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ၿပီး သီခ်င္းကို တစ္ေၾကာင္းခ်င္း အႏုလံု ပဋိလံု နားေထာင္ေနခ့ဲတာ မွတ္မိေသးတယ္။ တစ္ကယ္လဲ ဆုိရခက္တ့ဲ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ပါ။ ဘယ္လို အႏုပညာေမွာ္န႔ဲ ဖန္တီးခ့ဲလဲဆိုတာ အ့ံၾသယူရတယ္။ အဲဒီေခတ္က 32 track ေတြ မေပၚေသးဘူး ထင္တယ္။ (ထပ္ျဖည့္။ ။ ေကာ္မန္႔မွာ ကို ck လာျပင္ေပးသြားပါတယ္။ နတ္မိမယ္ သီခ်င္းက 4/4 timing ပါတ့ဲ။ )

စံုတြဲသီခ်င္းေတြ ဆိုတာ ရွားတ့ဲ ကိုငွက္။ စံုတြဲတစ္ပုဒ္ ပါခ့ဲတယ္။ တစ္ပုဒ္ ဆုိ တစ္ပုဒ္ ေျပာရေလာက္ေအာင္ကို ေကာင္းေနခ့ဲတယ္။ “ေဝးသြားတ့ဲအခါ” ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းေလးပါ။ ဒီသီခ်င္းကို ကိုငွက္က စိမ္းမို႔မို႔န႔ဲ ဆုိဖုိ႔ စီစဥ္ထားၿပီးသား။ အဲဒီမွာ စိမ္းမို႔မို႔ဘက္က အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ မဆိုႏိုင္ေတာ့တ့ဲ အခါ ကိုငွက္ အေတာ္ကို ဒုကၡေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီမွာ သူ ပုသိမ္တုန္းက ေက်ာင္းတူတူတက္ခ့ဲတ့ဲ ေပါက္ေပါက္ကို သတိရမိတယ္။ ေပါက္ေပါက္က တာေမြမွာ ေရာက္ေနတယ္ဆုိေတာ့ ခ်က္ခ်င္း သြားေခၚၿပီး ဆုိႏိုင္ မဆုိႏိုင္ ေမးမေနေတာ့ပဲ ေပါက္ေပါက္ကို ဆုိခိုင္းတယ္။ ကိုငွက္က အႏုပညာန႔ဲ ပါတ္သက္လာရင္ ေတာ္႐ံု ၿပီးစလြယ္ မလုပ္တတ္ဘူးတ့ဲ။ ေပါက္ေပါက္ကို သူတစ္ကယ္ ယံုၾကည္လို႔ ဆုိခိုင္းတာပဲ။ အဲဒီတုန္းက ေပါက္ေပါက္ဆုိၿပီး သူန႔ဲ တြဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တစ္ေတြက ေပါက္ေပါက္ ဘာအေခြေတြ ထုတ္ဖူးလဲဆိုတာ အသည္းအသန္ လုိက္ရွာၾကေသးတယ္။ အဲဒီ စံုတြဲ သီခ်င္း တစ္ကယ္ေကာင္းပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ “ရင္ခုန္ရင္ အခ်စ္” တုိ႔... (ေပါက္ေပါက္န႔ဲ ဆုိၿပီးမွာ ေမဆိြန႔ဲ ေနာက္ျပန္ဆိုတာလား မသိဘူး) “ႏွလံုးသား က်မ္းစာ”တုိ႔... ေနာက္ ေကာ္နီန႔ဲ ဆိုတ့ဲ သီခ်င္းက ဘာပါလိမ့္ အဲဒါေတာ့ မသိေတာ့ဘူး။ ဘာသာ မတူတာ ဘာေၾကာင့္လဲ .. တုိ႔ေတာ့ ဒါေတြ နားမလည္... ေမရယ္ ေမာင္ရယ္ ကံကို ဆုိးတယ္...။ (ကာရန္မညီေသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်းဇူးပါ မသက္ေဝ)

ကိုငွက္က စံုတြဲေတြကို ႀကိဳၾကားႀကိဳၾကား ေတြပဲ ဆုိတယ္။ လက္ခ်ိဳးေရလို႔ ရတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဆုိသြားတ့ဲ စံုတြဲ သီခ်င္းက အမွတ္ မမွားဘူးဆိုရင္ မို႕မို႔ရဲ႕ ပထမဦးဆံုး အေခြမွာ ဝင္ဆိုေပးတ့ဲ “မ်က္စိမွိတ္ ခ်စ္ေနမယ္” ဆိုတ့ဲ သီခ်င္းေလးပဲ။
သီခ်င္းေကာင္းပဲ။ မို႔မုိ႔လဲ အဆိုေကာင္း၊ ကိုငွက္လဲ ဟာမိုနီဆုိတာ ေကာင္း ဆုိေတာ့ သီခ်င္းေကာင္းေလး တစ္ပုဒ္ ေပၚလာတာ မဆန္းပါဘူး။

ေနာက္ ၁၉၉၃ မွာ ရာဇဝင္မ်ားရဲ႕ သတို႔သမီး ဆုိတ့ဲ ကိုငွက္ရဲ႕ မာစတာ ပစ္စ္ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ ေပၚလာခ့ဲတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ျပည္ပ ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ အဲဒီသီခ်င္းကို ေလးျဖဴက ဂ်ပန္မွာ က်င္းပတ့ဲ အာရွလူငယ္ ေရာ့္ခ္သီခ်င္း ပြဲေတာ္မွာ သီဆုိခ့ဲတာကို တီဗီြဖန္သားျပင္ေပၚက ေတြ႕ခ့ဲရတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေလးျဖဴဆုိတာ မသိဘူး။ ဆံပင္ရွည္န႔ဲ ျမန္မာသီခ်င္းကို မာန္ပါပါ ဆုိတာကို ေအာက္က ဂ်ပန္စာတန္းထုိးၿပီး တုိက္႐ိုက္ ဘာသာျပန္ေပးေနတာကို မွတ္မိေနခ့ဲတယ္။

၉၄ မွာ ကိုေလးျဖဴ စန္းထေနခ်ိန္။ ကိုငွက္လဲ သူ႔ေခတ္ပဲ...။ တာရာ ဆုိခ့ဲတ့ဲ ပုလဲသီ တစ္ကြဲစီ စီးရီးစ္ထဲက သီခ်င္းမွာ ကိုငွက္ စံုတြဲ ဝင္ဆုိေပးတ့ဲ သီခ်င္းေလး။ အသည္းကြဲ ညေနခင္း ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကိုေအာင္ က ျပန္ဆိုထားတာ ရွိတယ္။ မွန္အိမ္ေလး အေခြထဲမွာ...။

အလင္းမ့ဲတ့ဲ အခန္းက်ဥ္းထဲက ဝိုးတစ္ဝါး ေတးကဗ်ာ အပိုင္းအစေတြ။
ရွိခ့ဲတ့ဲ ခ်စ္သံေယာဇဥ္ေလးေတြ ျပန္ျမင္ေယာင္တမ္းတ။
ဟိုးတုန္းက ရွိခ့ဲဖူးတ့ဲ မင္းရဲ႕အခ်စ္ကို ယံုၾကည္ရင္း
ေလွ်ာက္ခ့ဲတ့ဲ လမ္းေလးထက္က မင္းရဲ႕အရိပ္ေတြ ျမင္ေယာင္ရင္း။
ရွိခ့ဲတ့ဲ ခ်စ္သံေယာဇဥ္ေလးေတြ ျပန္ျမင္ေယာင္တမ္းတ။
ဒီလို အသက္မ့ဲ ေန႔ရက္မ်ားန႔ဲ ကိုယ့္ရဲ႕ အသည္းကြဲ ညေနခင္းမ်ား
မာနမ်ားလဲ တစ္စစီ ကြဲရွ ကိုယ့္ရဲ႕ အသက္မ့ဲ ညေနခင္းမ်ား
ရင္ခုန္ရင္း (ရင္ခုန္ျခင္းေတြလဲ)
ငို႐ႈိက္ရင္းန႔ဲ (ငို႐ႈိက္ရင္းန႔ဲ)
လြမ္းမဆံုးဘူးလား.....။
(သီခ်င္းစာသားမ်ား မွားယြင္းႏိုင္သည္။)
အဲဒီမွာ ထူးအိမ္သင္က တာရာန႔ဲ စံုတြဲဆုိတယ္ဆုိေပမယ့္ ဟာမုိနီအေနနဲ႔သာ လုိက္ေပးခ့ဲတာပါ။ သံစဥ္ေတြ စီထားတာ လွတယ္။ ကိုေအာင္ ျပန္ဆိုတာက်ေတာ့ ကိုေအာင့္စတုိင္အတုိင္း နည္းနည္း မာေနတယ္။ ေနာက္ ဂေရဟမ္လဲ ျပန္ဆိုထားတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ တာရာ ဗားရွင္းကို နားထဲ စြဲေနေတာ့ ေနာက္ေပၚတ့ဲ ဗားရွင္းကို စိတ္ထဲ မဝင္မိဘူး ျဖစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဟာမိုနီေတြ သေဘာက်လာတာလဲ အဲဒီ သီခ်င္းေၾကာင့္လဲ ပါတာေပါ့။

၁၉၉၅ ႏွစ္ဦးပိုင္းေလာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ကို တကၠသိုလ္ စိန္ရတု အထိမ္းအမွတ္ပြဲ ဝင္ႏြဲဖုိ႔ ႀကံဳခ့ဲတယ္။ မႏၱေလးကေန ညရထား စီးလာခ့ဲတ့ဲ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ေရာက္ခ့ဲတ့ဲ ညမွာပဲ ကိုထူးအိမ္သင္ရဲ႕ One Man Show Unplugged Show ကို သိမ္ႀကီးေစ်းနားက ေမဟြားခန္းမမွာ က်င္းပခ့ဲတယ္ဆိုတာ အေတာ္ေနာက္က်မွ သိလိုက္ရတယ္။ (ထပ္ျဖည့္။ ။ ကိုck ကပဲ ပြဲက်င္းပတ့ဲ ေနရာကို ထပ္ျပင္ေပးသြားပါတယ္။ ေမဟြားမွာ က်င္းပတာ မဟုတ္ပဲ ေအာင္ဆန္းကြင္းမွာ က်င္းပခ့ဲတာ ျဖစ္ပါတယ္တ့ဲ။ ကၽြန္ေတာ္က သိမ္ႀကီးေစ်း ေမဟြားမွာ ႐ႈိးပြဲကို ဆုိင္းဘုတ္ႀကီးႀကီး တပ္ထားတာ ေမဟြား ခန္းမ လို႔ေတာ့ ေတြ႔ခ့ဲတာပဲ။) ကၽြန္ေတာ္ ကပ္လြဲသြားတယ္။ သီခ်င္းသည္ တစ္ေယာက္ ဝမ္းစာျပည့္တယ္ မျပည့္ဘူးဆိုတာ သူ႕ရဲ႕ သီခ်င္းအယ္လ္ဘမ္ တစ္ခုတည္း မၾကည့္ရဘူးတ့ဲ။ အျပင္မွာ လိုက္ဖ္ ဆုိေနခ်ိန္မွာ ဒီတစ္ေယာက္ တစ္ကယ္ ဆုိတတ္တယ္ မဆိုတတ္ဘူး ဆုိတာ ပိုထင္ရွားတယ္တ့ဲ။ ကိုငွက္ကေတာ့ အဲဒီပြဲမွာ အေသအခ်ာကို ထုတ္ျပသြားတာပါ။ ကိုေလးျဖဴလဲ အဲဒီပြဲမွာ ကိုငွက္ကို ေမတၱာန႔ဲ အားျဖည့္ သီဆုိေပးခ့ဲပါတယ္။ အဲဒီ ပြဲကို ဗီြစီဒီ မထုတ္ျဖစ္ခ့ဲပဲ စီဒီ အေနန႔ဲသာ ထုတ္ခ့ဲတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရန္ကုန္ ဆင္းလာတာ ေနာက္က်လို႔ အဲဒီပြဲကို မၾကည့္လိုက္ရဘူး။ စီဒီပဲ ဝယ္နားေထာင္ရတယ္။ စီဒီကာဗာက ေဟာလိုဂီတာကို အဝါေရာင္ ခပ္ကဲကဲန႔ဲ ျခယ္မႈန္းထားတ့ဲ ပန္းခ်ီေလး။ unplugged ဆိုတ့ဲ စာလံုးကို လက္ႏွိပ္စက္ ဖြန္႔န႔ဲ ႐ုိက္ထားတာ မွတ္မိတယ္။ အမ္တီဗီံြ ထြက္မလား ေမွ်ာ္လင့္ေသးတယ္။

အဲဒီအေခြကို နားေထာင္ဖူးသူတုိင္း ကိုငွက္ရဲ႕ အႏုပညာကို ပိုပို လို႔သာ ေလးစားလာခ့ဲတယ္။ အေမ့ရဲ႕ ဒုကၡအိုးေလး ဆိုတာမွာ ေနာက္ဆံုးမွာ အသံဆြဲဆိုတာ နားေထာင္ၾကည့္ပါ။ ျမဴးဇစ္ရဲ႕ သေဘာသဘာဝ အနိမ့္အျမင့္ကို ေသခ်ာ ေက်ညက္သူ တစ္ေယာက္မို႔လို႔သာ လိုသလို သံစဥ္ေလးကို ကစားသြားတာ ေတြ႔ရပါမယ္။ “အေမ့အိမ္” သီခ်င္းကို ကိုငွက္န႔ဲ ကိုေလးျဖဴန႔ဲ ႏွစ္ေယာက္သား အေပးအယူ မွ်မွ်တတန႔ဲ သမၻာေတြ ထုတ္ၿပီး ဆုိသြားခ့ဲတယ္။

လြမ္းသူ႔အိပ္မက္ကို ဗားရွင္းေျပာင္းဆုိတယ္။ ဆုိလိုမွာ ဒရမ္ကို လွလွပပေလး ကစားေစခ့ဲတယ္။ Come on Baby, Come On Baby ဆုိၿပီး ဒရမ္သံကို ဆြဲေခၚတ့ဲ ကိုငွက္ရဲ႕ creation။ “အိုး.. တစ္ေဆာင္းသစ္ျပန္ၿပီ” ဆိုတ့ဲ တစ္ေၾကာင္းထည္းကိုပဲ ရသ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ သံစဥ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးန႔ဲ လွလွပပေလး သီက်ဴးခ့ဲတယ္။ ကိုငွက္ရဲ႕ ပညာေတြ ထုတ္သံုးထားခ့ဲတယ္ အံဒီ Unplugged Show ကို လြဲသြားတ့ဲ ကၽြန္ေတာ္.. အေခြကို နားေထာင္လိုက္ရခ်ိန္မွာ ပိုလို႔ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ခ့ဲရတယ္။ အဲဒီပြဲကို သြားတ့ဲလူေတြေတာ့ အေတာ္ကံေကာင္းခ့ဲတာေပါ့။ ဘာလို႔လဲဆုိေတာ့ ကိုငွက္က ေနာက္ပိုင္းမွာ တစ္ကိုယ္ေတာ္ပြဲေတြ မရွိေတာ့လုိ႔ပဲ။ အႏုပညာအရသာ သီခ်င္းကို သီဆုိခ်င္ခ့ဲတ့ဲ ကိုငွက္က စီးပြားေရးအတြက္ကို အာသီသ မရွိခ့ဲလို႔ ကိုငွက္ပြဲေတြဟာ ရွားတယ္။

မ်က္ႏွာနာရတ့ဲ ပြဲေတြမွာသာ ကိုငွက္ တက္ဆိုေပးေတာ့တယ္။ သူဝါသနာပါရာ သီခ်င္းဆုိတာကိုေတာ့ အေခြေတြ လုပ္ရင္းန႔ဲသာ ႏွစ္ျမဳပ္ေနခ့ဲတယ္။ ႐ူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္ မေနနဲ႕ ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းက ေလးျဖဴ က ကမၻာသစ္ေတးမွာ ဆုိထားတ့ဲ သီခ်င္းေလးပါ။ ထူးအိမ္သင္က ေအာင္ရင္၊ ဘုိဘိုတုိ႔န႔ဲ တြဲဆိုတ့ဲ ဗားရွင္းက စုေပါင္းစပ္ေပါင္း အေခြတစ္ခုထဲမွာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ထြက္တယ္ ထင္ပါရဲ႕ (အမွတ္မွားႏိုင္ပါတယ္။)

တစ္ခါသားမွာ ျမဝတီက လႊင့္ခ့ဲတ့ဲ ကိုငွက္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္မွာ ကိုငွက္ ေတာ္ေတာ္ကို ႐ုပ္က်ေနတာ သိခ့ဲတယ္။ အလြမ္းရဲ႕ မီးလွ်ံမ်ား ဆိုတ့ဲ သီခ်င္းေပါ့။ လက္ႏွစ္ဘက္ကို ေျမွာက္ၿပီး သီခ်င္းဆုိေနတာ ေဆးစြဲေနတ့ဲ ပံုစံဗ်။ ေခါင္းကို ပုဝါႀကီးႀကီးန႔ဲ ပတ္ထားတယ္။ ပင္လယ္ဒျမ လိုလို ဘာလိုလိုန႔ဲ။ စတူဒီယိုထဲလား စတိတ္႐ိႈးကလား ဆုိတာေတာ့ မသိဘူး။ ျမဝတီကလဲ ေနာက္ပိုင္း အဲဒီသီခ်င္းကို သိပ္မလႊင့္ျဖစ္ခ့ဲဘူး ထင္တာပဲ။ ကိုငွက္က ျပင္ပ ဗေဟဒၶိကသာ က်ေနေပမယ့္ သီခ်င္းဆိုေတာ့ မေလွ်ာ့ဘူး။ အျပည့္ေပးတယ္။

ေနာက္ မွတ္မွတ္ရရ ပုဂံဆုိဒ္ဘာတက္ခ္က သူရဲ႕ သံုးစြဲသူမ်ားကို ေက်းဇူးဆပ္ပြဲဆုိၿပီး ျမရိပ္ညိဳမွာ ဂီတပြဲေတာ္ က်င္းပတယ္။ အဲဒီမွာ ကိုငွက္လဲ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ ကိုငွက္ကို စိတ္ထဲ ခ်ဥ္သြားတ့ဲ ကိစၥ တစ္ခု ေတြ႔လိုက္တယ္။ ကိုငွက္ အဲဒီေန႔က ကုတ္အက်ီၤ ဝတ္လာခ့ဲတယ္။ ဂ်င္းပဲန္န႔ဲေပါ့။ သီခ်င္းဆုိရင္း တစ္ဝက္ေလာက္မွာ ကုတ္အက်ီထဲက ပုလင္းထုတ္လိုက္ၿပီး အထဲက တစ္ခုခုကို ေမာ့ေသာက္တာ လူတုိင္း ျမင္ေနရတယ္။ ေရမဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ပုလင္းက ဂ်က္ဒန္နီရယ္လိုလိုပဲ အေဝးက ဆုိေတာ့ ေသခ်ာ မျမင္ရဘူး။ ဒါေပမ့ဲ အဲဒီညမွာ ကိုငွက္ နည္းနည္း ယိုင္ေနတယ္။ မဆုိႏိုင္ဘူး ထင္ေနတာ။ သီခ်င္းဆိုေတာ့ အေကာင္းပဲ။ အိတ္ေထာင္ထဲက ဘာဂ်ာေတာင္ ထုတ္ၿပီး မႈတ္ျပလိုက္ေသးတယ္။
(ကိုယ္ခ်စ္တ့ဲ အႏုပညာရွင္ကို ေျခာက္ပစ္ကင္း သဲလဲစင္ေစခ်င္တ့ဲ ေစတနာလားေတာ့ မသိဘူးဗ်ာ...။)

ကိုငွက္န႔ဲ ပါတ္သက္ၿပီး ေျပာရရင္ အမ်ားႀကီးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ သီခ်င္းေတြ ဘာေတြ စိတ္ဝင္စားတာ ဘာညာကလဲ ကိုငွက္ လြမ္းမိုးမႈေတြ အမ်ားႀကီးပါတယ္။ သိပ္ေတာ့ မေရးတတ္ဘူးဗ်ာ။ ခုထိ ကိုငွက္သီခ်င္းေတြဆီက ပညာေတြ ရေနတုန္းပဲ။

လွပတ့ဲ သီခ်င္းမ်ားန႔ဲ မိတ္ဆက္ေပးခ့ဲတ့ဲ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ကိုငွက္။

8 comments:

  1. ေရးထားတာ ထူးအိမ္သင္ရဲ႔ဂီတ..
    ေတြးေမိတာက တျခား..
    ငါတို႔...ေနာက္ထပ္ အနုပညာရွင္တစ္ေယာက္ကို
    ငါတို႔မလိုခ်င္တဲ့ အေနအထားနဲ႔ ဆံုးရွံုးရေတာ့မွာလား..လို႔..
    ေတြးရင္း.............



    ေတြး....

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. ထူးအိမ္သင္က ကြ်န္ေတာ္ခ်စ္တဲ့ အႏုပညာ႐ွင္ေတြ ထဲက တေယာက္ပါပဲ။
    သူ႔ပညာကို ေလးစားသလို၊ သူ႔မာနကိုလဲ အားက်တယ္။
    အ႐ိုေသဆံုးကေတာ့ ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္စြာနဲ႔ အႏုပညာကို စိုက္လိုက္မတ္တတ္ လုပ္ခဲ့တာကိုပါ။ နိူင္ငံတကာမွာဆိုရင္ေတာ့ ဒီလို အနဳပညာရွင္ဟာ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ မဟုတ္ေတာင္ သူ႔တသက္ ေသခ်ာေပါက္ ေသတပန္ သက္တဆံုး ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနနိူင္ရမွာပါ။ အခုေတာ့ ၿမန္မာၿပည္မွာ ေမြးၿပီး ေစာေစာစီးစီး မေသသင့္ပဲ ေသသြားတယ္ဗ်ာ။ ဒီပို႔စ္ကို ဖတ္ၿပီးသားၿဖစ္ေပမယ့္ မႏွစ္က comment မေရးလိုက္ရလို႔ ဒီႏွစ္မွာ comment ေရးတယ္... :P

    ReplyDelete
  4. ေပါက္ေပါက္နဲ႔ တြဲဆုိတာ ကာရန္မညီေသာပါ ကိုဘြိဳင္း။ ေ၀းသြားတဲ႔အခါက တစ္ေယာက္တည္းဆိုတာပါ။

    လြမ္းမိတယ္ဆိုတာ ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာကို ေျပာတာလားဟင္..တခ်ိဳ႔ေျပာေတာ႔ ၈၈အၿပီးမွာ ျပန္မလာႏုိင္ေတာ႔တဲ႔ သူေတြ..ဥပမာ ကိုဘုန္းေမာနဲ႔ သူ႔လုိက္ေနတဲ႔ ေကာင္မေလးတုိ႔လို သူေတြအတြက္ ရည္ညႊန္းတာတဲ႔။

    ReplyDelete
  5. ဆားခ်က္လွခ်ည္လား။ ထူးအိမ္သင္ကိုေတာ႔ ၾကိဳက္တယ္ဗ်။ ပထမဆံုးေခြထြက္ေတာ႔ ကာဗာျမင္တာနဲ႔ စိတ္၀င္စားျပီး ဆိုင္ကငွား၊ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ သြားဖြင္႔ခိုင္းျပီး နားေထာင္ခဲ႔တာ။ ကိုယ္ပိုင္ကက္စိကလဲ မရွိဘူးေလ။ ကလူသစ္လဲ တခါထဲ ၾကိဳက္သြားသလို ဆိုင္ကလူေတြကလဲ ဘယ္ကလဲ ဘယ္သူလဲဆိုျပီးလာေမးၾကတာ။

    ReplyDelete
  6. ေပါက္ေပါက္နဲ႕ ဆိုတာ ေ၀းသြားတဲ့အခါ သီခ်င္းေလ မြန္ရဲ႕။
    ပထမဆံုး ထြက္တဲ့သီခ်င္းေခြပဲ။ ၉၅ခုႏွစ္ေအာင္ဆန္းကြင္းက ၀မ္းမန္းရိႈးကို လက္မွတ္ရလို႕ ၾကည့္လိုက္ရတယ္(ႀကံဳၾကြား)

    ReplyDelete
  7. သူ႕ကို လြမ္းဆြတ္သူေတြ ယခုထိ ရွိေနေသးလို႕ သူ႕ကို ခ်စ္တဲ့သူတစ္ေယာက္အေနနဲ႕ဲ ၀မ္းသာမိတာေတာ့ အမွန္ပဲ

    ReplyDelete
  8. ကုိထူးအိမ္သင္ ရဲ့ ၾကယ္ေတြစုံတဲ့ တုိ အမ်ားၾကီးနွစ္သက္ခဲ့ဖူးပါတယ္
    အခုခ်ိန္ထိ အနုပညာရပ္၀န္းမွာ ျပန္႔လြင့္ေနတုန္းပါ သူ႔ရဲ့ သီခ်င္းသံစဥ္ေတြက

    ReplyDelete